twitter
    Ikutilah status semasa saya, InsyaAllah :)

SILA PILIH SIARAN YANG ANDA GEMARI. PADAMKAN RADIO UNTUK TONTON TV



Perkara Yang Ditakuti Oleh Musuh Islam


Musuh Islam tidak pernah memadamkan permusuhannya terhadap Islam dan umatnya sama ada melalui serangan fizikal ataupun penjajahan pemikiran. Mereka akan memastikan 4 perkara yang berada dalam tangan muslim mesti dihancurkan segera supaya mereka dapat menguasai negara-negara Islam dengan lebih senang dan segera. Perkara-perkara tersebut ialah:

- Al-Quran yang telah beberapa kali cuba diselewengkan tetapi ia tetap dijaga oleh Allah s.w.t. Inilah sumber kekuatan umat Islam kerana selagi mana umat Islam berpegang kepada al-Quran dan as-Sunnah mereka tidak akan berjaya untuk menakluki umat Islam.

- Universiti al Azhar Kaherah Mesir di mana musuh Islam cuba untuk menghancurkannya atau meminda sukatan dan sistem pengajiannya agar selari dengan kehendak mereka kerana di sinilah lahirnya ulama' yang menentang fahaman sekular dan cuba membawa masyarakat kepada perjuangan Islam yang hakiki.

- Cuba menghapuskan keistemewaan hari Jumaat yang menjadi penghulu segala hari dalam Islam , di dalamnya disediakan seribu kebaikan dan keberkatan yang perlu direbut oleh umat Islam. Tetapi malangnya umat Islam disibukkan dengan kerja-kerja mereka seharian sehinggakan mandi sunat Jumaat pun tidak sempat.

- Masjidil Haram, Mekah di mana telah terdapat beberapa cadangan terutamanya dari Parlimen Britain dan Isreal agar Kaabah dihancurkan atau dibom bagi menghalang umat Islam daripada terus berkunjung terutamanya pada musim haji yang dibimbangi akan dapat menyatukan hati-hati umat Islam seluruh dunia lalu terbentuklah wehdatul fikri ( bersatu di sudut pemikiran ) dalam kalangan umat Islam.


Sekiranya keempat-empat perkara tersebut berjaya dihapuskan maka hasrat musuh Islam akan dapat direalisasikan dengan lebih mudah dan terancang. Marilah kita seluruh umat Islam bersatu padu seia sekata sebulat suara berjuang untuk mempertahankan Islam yamg kita sayangi , lupakan persengketaan dan kembali bersatu di bawah naungan al-Quran dan as-Sunnah yang akan menyelamatkan kita di dunia dan akhirat.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...